|
|
Mei 2012
Bij Vodafone Nederland werken we aan een duurzame bedrijfsvoering. Daarnaast willen we kansen creëren voor duurzaam leven en werken. Daarom is onze MVO missie 'Empower sustainable living'. Met onze mobiele communicatieoplossingen willen we consumenten, bedrijven en de samenleving ondersteunen in duurzaam leven en werken. Hoe wij dit doen? Dat vertellen we u graag vier maal per jaar in deze nieuwsbrief. Zo kunnen wij u op de hoogte houden, u inspireren en van uw reactie leren (onderaan deze nieuwsbrief staat ons e-mailadres).
We zijn benieuwd naar uw reactie! Klaske de Jonge, Directeur Corporate Affairs & Strategy
|
|
|
Eco-score | HELP! app | Safety Net app | World of Difference | Duurzaamheidsweetjes
|
|
|
|
|
|
|
Vodafone wil klanten bewuster maken van de milieu-impact van mobiele telefoons. Dat doen we met de eco-score. Het eerste duurzaamheidslabel voor mobiele telefoons in Nederland. Deze eco-score beoordeelt mobiele telefoons op grondstofwinning, productie, energieverbruik en de geschiktheid voor recycling. Ook arbeidsomstandigheden worden kritisch bekeken. In de winkel drukken we de eco-score uit in cijfers van 1 t/m 5, waarbij 5 aangeeft dat een toestel goed scoort. Inmiddels is 70% van de toestellen in Vodafone-winkels voorzien van een eco-score. Wil je weten welke toestellen het beste scoren? Lees hier verder |
 |
|
| | | |
|
|
|
|
|
 |
De Vodafone Foundation en stichting Enviu lanceerden samen de gratis HELP! app. Hiermee kan in noodsituaties sneller hulp worden ingeroepen. Met een druk op de knop bel je 112. Tegelijk zoekt de app extra hulp in de buurt. Inmiddels is de app 60.000 keer gedownload. Om iedereen te garanderen dat er voldoende hulp in de buurt is, zijn er 100.000 gebruikers nodig. Roep daarom uw netwerk op om de gratis HELP! app te downloaden. Download hier
Meer weten over de HELP! app? Lees verder |
|
| | | |
|
|
|
|
|
De Vodafone Safety Net ondersteunt ouders en hun kinderen bij het veilig gebruiken van smartphones. Ouders kunnen eenvoudig gesprekken, berichten en toegang tot internet op het toestel van hun kind beheren. Zo beschermen ze hun kinderen tegen de risico's van smartphone-gebruik, zoals pesten, ongewenste contacten of langdurig gebruik.
Download hier
Lees hier het blog 'Kinderen en mobiele telefoons: kans of risico?' van Klaske de Jonge, Directeur Corporate Affairs & Strategy.
Meer weten over de Safety Net app? Lees verder |
 |
|
| | | |
|
|
|
|
|
 |
Vijf Nederlanders zijn vanaf 1 januari 2012 in het buitenland aan de slag gegaan voor het goede doel. De internationale banen zijn beschikbaar gesteld in het kader van het World of Difference-programma, dat voor de zevende keer door de Vodafone Foundation is georganiseerd. Tijdens de campagneperiode werden in totaal meer dan 80 duizend stemmen verzameld.
Lees hier hoe het de winnaars vergaat of kijk op facebook.com/worldofdifferenceNL. |
|
| | | |
|
• |
Vodafone # 29 in de Transparantiebenchmark 2010 |
• |
Klanten kunnen hun telefoon verkopen aan Vodafone en zo elektronisch afval reduceren.
In 2012 willen we 100.000 mobiele telefoons inzamelen |
• |
Klachten over misleidende sms-diensten zijn bij Vodafone het afgelopen jaar met ruim 80% gedaald |
• |
We organiseerden een supply chain workshop met onze top 10 leveranciers |
• |
We lanceerden het Leefritme dashboard, een website die je sociale leven in kaart brengt |
• |
Vodafone nam deel aan de energiebesparingswedstrijd Smart Challenge van Amsterdam Smart City |
• |
Het energie-efficiencyplan (EEP) van Vodafone voor de MJA3 is goedgekeurd door het bevoegd gezag (overheid) |
|
|
|
Heeft u naar aanleiding van deze nieuwsbrief opmerkingen of suggesties? Wij ontvangen ze graag via: samenleving.nl@vodafone.com
Het MVO-team: Judith Lichtenberg (manager), Martin de Jong, Floor Klein, Danielle Puma en Andre Walter.
|
|
|
De MVO-missie van Vodafone is 'Empower sustainable living'. Met mobiele communicatietechnologie willen we consumenten, bedrijven en de samenleving ondersteunen in duurzaam leven en werken. Meer weten? |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klant in Control |
|
Slim Samenwerken |
|
Sociale innovatie |
|
Duurzame Bedrijfsvoering |
|
|
Duurzame keuzes bieden en veilig en verantwoord gebruik van onze producten
en diensten mogelijk maken. |
|
Bedrijven helpen om hun bedrijfsvoering te verduurzamen door het toepassen van mobiele communicatie- oplossingen. |
|
Communicatie-oplossingen ontwikkelen om veiligheid en gezondheid van mensen in kwetsbare situaties te bevorderen |
|
Verbeteren van onze bedrijfsprocessen om onze positieve impact te maximaliseren en onze negatieve impact te minimaliseren. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|